"Vilken jävla stor katt!"

Jag drog hem till min kompis Annelie igår kväll och fikade och pratade. Hon hade en jätterolig sak att berätta, så min små bekymmer var som bortblåsta ganska snabbt!
När jag kom hem(jag var förresten lite orolig över att köra bil i mörkret, men det var ju a peace of cake), och skulle gå mot vårt hus, hoppade plötsligt något fram ur grannens buskar.
Jag såg det bara i ögonvrån först och tänkte att den var den största jäkla katt jag sett. Men när jag vände mig såg jag att det inte alls var någon katt.
Den gick precis brevid mig.
När jag kom fram till vår ytterdörr, stod Andreas där eftersom han hade hört mig komma, och jag väste åt honom -"Andreas! Titta! Är inte det där en sån där...en sån där...RÄV!? Är inte de farliga? Brukar inte de ha rabies och skabb och sånt??"
Det var en räv, och den var jättefin och inte det minsta skygg. Vi sprang ut och fotade den och den satt så snällt och poserade och var nästan på väg att smita in genom ytterdörren. Efter ett tag var vi tvugna att schasa bort den.
Den såg inte alls ut att ha rabies eller skabb.
Går det att tämja rävar...? Kan man inte ha rävar som husdjur? Jag vill ha en räv!

Kommentarer
Postat av: malve

det var jättefina bilder. och det är klart att det går att tämja rävar. ni kan ju börja med den som var på besök, den verkar ju redan vara domesticerad!
kram!

2007-08-30 @ 09:51:33
Postat av: Maliin

ååh vad fin!!
jag tror den kom för att göra dig glad.. :)

2007-08-30 @ 20:20:33
Postat av: Sanna (och Ida)

Åh vilken fin :-) Såg en räv för inte så längesen, ja blev ju rädd. Man kunde tro att jag trodde att det var en björn på 2m..

2007-09-01 @ 23:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback